mandag den 12. august 2013

Afrejse og NY :D




Hejsa,
Efter et par hyggelige dage med mine brødre og forældre, drog mig, mor, far, Janus og min tante Lone afsted mod Kastrup søndag morgen. Her mødtes vi med de andre explorius elever (vi er 6 piger i alt). Vi fik tjekket vores bagage ind og bagefter skulle der siges farvel. Det var da trist, men samtidig glædede jeg mig bare så meget. Da vi alle havde sagt farvel, gik vi op ad rulletrapperne og vores rejse startede her for alvor.
Der pakkes om, en gang til hos Nicolai


På gåtur i Århus' mørke

På gåtur igen :D





Hos Janus

Mig og min Jassy

Janus, mig og tante Lone i lufthavnen - argh, jeg var nervøs og rystede helt :P

Mor, mig og Tante Lone

Farvel Danmark
Flyveturen gik rigtig fint, mellemlandingen i London klarede vi uden problemer (også selvom vi skulle med lufthavnstog). I London mødtes vi med de andre elever fra Sverige, Norge og Finland. Ingen af os forstod et pløk af hvad de sagde til os, så det var meget underholdende.
Turen JFK New York var laaaaaaang... Under begge ture sad jeg med to af de andre danske piger, så det var meget hyggeligt. Jeg fik da også sovet lidt :)

Ja, og nu sidder jeg så på et hotelværelse i New York med de andre piger. Vi kom hertil sent i går aftes, og stod op kl. 5 i morges. Vi skulle nemlig tidligt afsted på en guidet bustur i downtown Manhatten. Vi så frihedsgudinden, Chinatown, De nye World Trade bygninger og meget mere. Her er SÅ vildt, bygningerne er gigantiske, trafikken er et stort kaos, og ja, det hele er bare kæmpe.
Efter busturen fik vi 5 timer til selv at gå rundt og shoppe.

Et af de nye tårne

Det største af de nye bygninger

9/11 memorial

Fra færgeturen vi var på

Frihedsgudinden

Chinatown

Godt jeg ikke er kineser og godt en eller anden har opfundet zoom!

Frokost 
- Mille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar