søndag den 2. marts 2014

Week of pancakes, sidste basketball kamp, 200 dage, SDSU game osv. :)

Hej alle,

I mandags blev jeg efter skole for at fejre "week of pancakes" eller Maslenitsa, som er en Russisk celebration. Det er en hel uge hvor de fejre, at foråret er kommet, og det gør de så åbenbart ved at spise pandekager - en heeeeel masse pandekager hver dag i en hel uge, det kunne vi godt indføre i Danmark? :) Også har de forskellige aktiviteter rundt omkring i deres by, og de brænder et eller andet som repræsenterer vinteren, lidt ligesom til Sankt Hans. Nå, men vores udvekslinsstudent fra Rusland, Ksenia, havde så arrangeret det her efter skole, hvor hun havde en hel masse pandekager med og havde planlagt forskellige lege osv. Så det var nu meget sjovt, og hvor var det godt at få pandekager igen, altså helt rigtige pandekager, de tynde vi spiser i Danmark. Selvom de ikke kalder det pandekager i USA, men crepes - de skulle vide bedre skulle de!

Tirsdag havde vi så vores sidste basketball kamp. Desværre sluttede vi sæsonen af med ikke bare at tabe, men ved at spille nok den dårligste kamp vi har haft. Men det var okay, jeg synes jo stadig at de gør det godt, for jeg har ikke forstand på noget som helst, haha. Men det var jo lidt trist. For det første var det senior's sidste kamp, nok nogensinde, for de skal ikke spille i college. Så det blev jo kede af det da kampen var slut. Men jeg har jo også været rigtig glad for at være med, og jeg kommer nok til at savne det, for det har nu været sjovt! Jeg er hvert fald glad for at jeg blev deres manager, selvom det lyder nedern :P

Torsdag aften tog jeg med Dean, Shirlyn og Brice til en basket-kamp på et college som hedder SDSU (jeg har været der før til det der art-halløj og til en volley-kamp). Det var rigtig sjovt at opleve! Det var drenge, eller mænd kalder man det nok, og de var rigtig gode! Det var sjovt at opleve hele stemningen med cheerleader's, en masse publikum osv.




I torsdags havde jeg også været i USA i præcis 200 dage! Hvor er det vildt.. Jeg skal hjem om under 3 måneder, ved ikke helt hvad jeg skal tænke om det..

Fredag aften kom Brittany og Ken, og så tog vi afsted mod Sioux Falls lørdag morgen. Der var sådan noget messe-agtigt noget, med en masse camping-udstyr, både, og selvfølgelig kæmpe store amerikanske campere! Sådan nogle ser man altså ikke i DK, de havde slet ikke sådan nogle almindelige camping-vogne som vi har.. Så det var meget sjovt.
Og så skulle vi også besøge Shirlyn's far på det plejehjem han er flyttet til. Jeg har ikke været med henne ved ham endnu, for som jer der kender mig ved, så hader jeg plejehjem - jeg kan slet ikke håndtere det. Men jeg tog mig sammen, og overlevede. Vi sad der godt nok i lang tid, næsten 5 timer, men han var så glad for at vi kom, og ville ikke have at vi tog afsted igen. 
Brittany og Ken blev så i Sioux Falls, og så tog i Hayden med hjem. Så ham har vi passet i dag - han er bare såååååå sød! I dag var det hans 5-måneds fødselsdag :)



Så har jeg ellers en stor engelsk opgave som skal skrives i løbet af denne uge, så det må jeg hellere komme igang med..

Knus fra Mille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar