søndag den 16. marts 2014

Resten af min weekend :)

Fredag aften kom Brittany, ken og Hayden så. Shirlyn og jeg havde lavet lagkage, fordi Ken, Brittany, og Dean havde/har fødselsdag her i Marts. Den blev rigtig god, men en smule skæv (Da det blev Brittany og Ken's tur til at tage billede med kagen var det øverste lag gledet af).

Lørdag morgen tog vi afsted mod Sioux Falls. Dean havde jo fået billetter til den her basketball kamp om aftenen, men besøgte vi også Shirlyn's far som har 89-års fødselsdag i dag. Mens Dean og Shirlyn var på plejehjemmet tog Brittany og Ken mig med til Falls Park, så jeg fik set hvorfor byen hedder Sioux Falls, og bagefter tog vi ud at spise og shoppe.
Det var rigtig flot med "vandfaldet" og de sådan rødlige sten! Desværre begyndte det at sne, og det blæste ret meget, så det var lidt tåget og meget koldt. Her er lidt billeder:





Da vi skulle tilbage ind i byen, tog det os lidt tid fordi der var ved at blive gjort klar til Saint Patrick's Day Parade i byen, dvs. at vejene blev spærret af. Saint Patrick's Day er i morgen, og jeg har stadig ikke helt fattet hvad det går ud på - noget med en mand fra Irland og så skal mand være klædt i grønt, men jeg lover at finde ud af det lidt nærmere, hah. Men hvert fald, folk gik rundt i skørt tøj, og vi kom forbi nogle klædt i de der nederdele de har på når de spiller sækkepibe, så dem prøvede jeg da lige at filme:


Om aftenen havde vi jo så billetter til den her basketball kamp. Det var professionelt basketball, så altså bedre end de high school og den ene college-kamp jeg har været til. Vi havde så noget kaldet en 'skybox', som er sådan et rum-agtig ovenover alle de andre sæder, sådan VIP-agtigt, hvor vi havde en tjener osv. Så det var rigtig sjovt at prøve! Shirlyn's søstre kom og nogle af deres børn, og så kom LeAnn og Jayda (hvis I genkender navnene - det var dem der hentede mig i lufthavnen engang for længe siden), så det var rigtig sjovt! 
Kampen var selvfølgelig god. Spillerne var rigtig gode, og det var lidt sjovt, på de to hold var der kun én hvid mand - alle andre var sorte (det ved jeg godt man ikke må kalde dem i DK, men det gør man her, og jeg mener ikke noget ondt med det - de er super seje!). Men jeg må nok indrømme at det var begrænset hvor meget man fulgte med i kampen, for der var hele tiden en masse underholdning osv. - det var en god oplevelse!


Dette er fra halv-leg-underholdning:

Så det var lige lidt om min weekend - som har været rigtig god :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar