onsdag den 11. september 2013

1 down, 9 to go ....

Wow! Så er det allerede en hel måned siden jeg forlod lille Danmark - hvor er det mærkeligt! På en måde føles det som så utrolig lang tid siden, fordi der bare er sket så sindsyg mange ting, men på den anden side er det også vildt at en tiende-del af mit år nu allerede er gået!

Nå, men lad mig starte hvor jeg endte sidst..

Sidste fredag tog jeg med Shantel, Mackenzie og Kali til football-game i en lille bitte by ca. 1½ time væk. Vi kørte næsten lige efter skole.. På vejen stoppede vi i Watertown, da de skulle hente deres nye volleyball-trøjer og så fik vi også noget at spise.
Selve kampen var ret kedelig.. Vi kunne ikke rigtig se noget, da vi stod lige bag ved alle spillerne og cheerleaderne. Men det var jo meget hyggeligt alligevel og selvfølgelig vandt vi (GO CARDINALS!!)

Resten af weekenden lavede jeg ikke rigtig noget. Shirlyn var i Aberdeen hos Brittany for at lave baby-værelse (der er kun lidt under en månede til nu) :)

En pige jeg er sammen med i skolen ved navn Aavrie har spurgt mig hver gang de har haft volley-kamp om ikke jeg kom og så dem, og den anden dag sagde hun også til Shirlyn at vi skulle komme :D Så i går aftes tog vi så til deres volley-kamp, da de skulle spille kun ca. 20 min. væk :)
De andre piger jeg er sammen med spiller alle, så det var meget sjovt at se. Jeg kan godt lide at jeg rent faktisk forstår lidt af hvad der foregår i modsætning til football hvor jeg forstår absolut intet :)
Deres kamp var ret lang, og desværre tabte de...
Mig og mine sport-freaks af nogle venner :D Fra venstre; Lexi, Kali, mig, Shantel og Mackenzie :)

I dag har vi så haft den sjoveste biologitime ever! Vi skulle ud og fange græshopper, putte en klat neglelak på dem og slippe dem fri igen, for så næste uge at komme tilbage og se hvor mange disko-græshopper der vil være det samme sted.
Jeg tror jeg har nævnt det før, men det er en ret vigtig detalje, vi er altså kun otte piger i den her klasse. Vi kørte så ned til golfbanen (lige bag ved vores hus faktisk) og begyndte at fange de her græshopper i vores net. De var GIGANTISKE, virkelig store - så store græshopper har jeg aldrig i mit liv set! Og der var enorm mange, de fløj nærmest rundt om ørerne på en. Så ja, forestil jer nu otte piger omgivet af græshopper som skal fanges, holdes ved og pensles med neglelak - tror vi fik vækket alle folk som bor ned mod golfbanen :D Det var morsomt og vores skønne skønne lærer stod bare og grinte af os :D Så pludselig råber en pige fra klassen "Åh-nej, jeg brækkede hans ben, jeg brækkede hans ben", mens tårene bare trillede ned ad kinderne på hende - og det har vi på video, hahaha! Godt der ikke var nogen ude at spille golf! Åh-ja jeg er flad af grin bare af at tænke på det, men måske skulle man have været der?

Senere på dagen var vi så til et foredrag. Det er noget som hedder Rachels Challenge. Rachel var den første pige som blev dræbt på Columbine. Hun har skrevet en masse dagbøger, fortællinger osv. om hvordan hun ville "ændre verdenen", og ja - det er lidt svært at forklare. Men det er noget hendes familie startede op og nu tager de så rundt og holder foredrag og giver alle de her fem challenges, som Rachel beskrev i hendes skriverier. Det var meget spændende og ikke bare et typisk foredrag om mobning. 

Så er jeg også kommet med i art-club. Vi mødes engang imellem når til på skolen eller i byen skal dekoreres el.l. Det betyder også at på fredag skal ud og male homecoming-vinduer. I næste uge har vi nemlig homecoming (mere om det en anden gang). Mackenzie, mig og Ksenia fra Rusland har så fået et vindue vi skal male, så det skal nok blive meget sjovt! 

Har sikkert glemt et eller andet, men nu siger det var godt med det! :D 
Vi ses - knus og kram

P.S. Tak for brev Maja og mormor, jeg bliver meget glad når der kommer post til mig! :P




Ingen kommentarer:

Send en kommentar