fredag den 27. juni 2014

Mit aller sidste indlæg

Så blev det vist, efter 4 uger i DK, tid til at få skrevet et sidste indlæg om min sidste tid i USA.
Min computer gik i stykker et par uger inden jeg tog afsted derovre fra, så da jeg fredag efter graduation skulle aflevere min skole-computer kunne jeg ikke rigtig få skrevet herinde..
Ugen efter graduation gik hurtigt. Jeg skulle jo ikke i skole, men det skulle de tre andre årgange stadig. Tiden gik med at pakke mit værelse ned, stresse over min kuffertsituation osv. Om eftermiddagen gik jeg op på skolen til min billedkunstklasse og hyggede mig med Aavrie, og fik lavet mine sidste ting færdig. Et par morgener tog jeg også op på skolen for at hjælpe Mrs. Miller med de små børn.
Vejret var vildt lækkert den sidste uge, så en del af tiden gik også bare med at ligge udenfor i solen :P
Hele fredag skulle jeg så være sammen med Aavrie. Om morgenen tog vi op på skolen for at spise morgenmad med Mrs. Miller og Kseniya, og for at aflevere computere, få checket om vores lockers var rene nok, og få underskrifter fra lærere om, at vi havde afleveret bøger og gerne måtte holde sommerferie.
Det var helt trist at sige farvel til Mrs. Miller, hun har været så sød ved mig, og jeg har sådan nydt hendes klasse.
Kseniya fra Rusland, Aavrie, mig og Mrs. Miller :)
Bagefter tog jeg med hjem til Aavrie. Vi skulle ud at køre på fir-hjulet crosser. Hendes far kørte med og så sad jeg bag på Aavrie. Vi kørte rundt ude midt i South Dakotas ingenting, hvilket faktisk kan være ret flot! Vi kørte også igennem et stort vandløb - så vi blev plaskvåde, og igennem noget mudder. Det var helt vildt sjovt! Bagefter kørte mig og Aavrie bare lidt rundt inde i byen. Vi skulle op til mit hus, så jeg kunne skifte tøj, og da vi var næsten helt derhenne, så vi en slange på vejen! Den var stor og sådan rigtig slange-agtig, det skræmte mig, og jeg er glad for at det først var to dage inden afrejse jeg så den, ellers ville jeg ikke kunne have gået rundt i vores have tror jeg..


Vi fik noget tørt tøj på, og så tog vi ud at bowle. Vi havde jo været ude at bowle sammen før, og det havde været så sjovt, så det gjorde vi da igen! 
Bagefter spiste vi på den restaurant der er ved bowling-tingen. Det var super hyggeligt!
Så tog vi hjem til Aavrie igen, og så Frozen. Jeg blev nødt til at se den film, for alle snakker om den hele tiden :)
Til sidst kørte vi ud og fik is, og så kørte vi ned til søen og spiste den. Der er rigtig flot ved søen, og vejret var bare så dejligt.
Så kørte Aavrie mig hjem, og vi havde brugt vores sidste dag sammen :( Vi blev dog enige om at vi ikke ville sige farvel endnu, men at Aavrie ville komme forbi søndag aften..

Lørdag til søndag skulle jeg så være sammen med alle de andre piger en sidste gang. Kali kom og hentede mig lørdag ved middagstid, og så kørte vi ud til Lexi for at sige farvel, hun kunne nemlig ikke komme. Da endnu et trist farvel var sagt, kørte vi ud til Mackenzie. Vi lavede en liste over hvad vi skulle nå at lave den sidste dag/nat, og jeg tror faktisk vi nåede det alt sammen.
Først kørte vi til Watertown for at tage til Cherry Berry og få frozen yogurt, det er bare det bedste!
Kali, Mackenzie, mig og Shantel
Så tror jeg faktisk vi kørt hjem igen, for lidt efter at tage afsted tilbage. På vej hjem prøvede jeg at køre bil, en ting de alle har snakket om at jeg skulle inden jeg tog afsted. Så jeg trillede ned ad Mackenzie's grusvej, og ind i hendes indkørsel med 0 km/t, haha!

Pigerne havde fået den idé at vi skulle hoppe i vandet nede i søen. Og selvom det var varmt udenfor, var det jo ikke mere end en måned siden vi havde sne, så vandet var altså stadig koldt! Men altså, jeg gjorde det da, selvom jeg ikke rigtig havde lyst.. Det var pisse koldt, men vi var jo kun lige i, og så op igen. Bortset fra at vi blev nødt til at gøre det to gange, for første gang fik vi ikke et godt billede, haha :P




Bagefter kørte vi hjem, og så havde Kenzie's mor lavet mad til os. Så lavede vi et bål, og jeg fik prøvet s'mores, som er sådan nogle tykke kiks med et stykke chokolade og ristet skumfidus i, det var ret godt, men lidt vammelt! 

Vi spillede Candyland, som er et børnespil, men ret hyggeligt! Og vi lavede ansigtsmasker.


Det var en rigtig hyggelig dag, og vi havde det bare rigtig sjovt! Søndag morgen var det meningen at jeg skulle tage tidligt afsted, da Brittany var kommet hjem. Vi kom så til at sove helt til kl. 11.. Og så skulle der jo siges farvel, hvilket kom til at tage ret lang tid også. Det var så trist, jeg græd så meget, og blev ved med at græde hele vejen hjem i bilen, og da jeg så kom til mit hus, skulle jeg sige farvel til Kali, og så begyndte jeg jo igen. Så jeg kom ind og lignede udskidt æblegrød, så jeg skyndte mig i bad, og så var jeg klar til at have en sidste hyggelig dag med familien!
De havde lavet frokost, og noget af det bedste jeg kunne få, steaks!! Og til dessert havde Brittany og Shirlyn lavet en Amerika-kage-ting, med jordbær, blåbær og andels food skåret som stjerner, så det var det Amerikanske flag, haha:

Vi spillede beanbag, og sad ellers bare og hyggede os nede på terrassen. Brittany, Ken og Hayden tog afsted om eftermiddagen, for at aflevere Hayden ved hans andre bedsteforældre, så han ikke ksulle køre hele vejen til lufthavnen med os. Så jeg skulle jo sige farvel til Hayden... Han er bare den sødeste lille dreng, og han var lige begyndt at kravle en lille bitte smule (det var en aftale jeg havde med ham, at han skulle kravle inden jeg tog afsted).

 Om aftenen kom Aavrie så for at sige farvel.. Vi kørte lidt rundt, og kørte rundt om søen, og så kunne vi ikke udtrække det længere. Det var virkelig trist at sige farvel! Jeg kan slet ikke lide det..
Vi fik lige taget et sidste billede..
Da det også var overstået, skulle jeg lige havde styr på mine kufferter! Jeg havde jo gået hele ugen og pakket, men jeg var stadig ikke færdig. Vi kørte op på skolen og fik dem vejet, og jeg pakkede om tusinde gange, jeg fik en ekstra håndbagage, og til sidst var det på plads!
Mandag morgen skulle vi tidligt - alt for tidligt, afsted til lufthavnen. Jeg stod op før fanden fik sko på for at sikre mig at jeg var klar, jeg tror det var det jeg lavede hvert fald, jeg kunne bare ikke rigtig sove mere. Mackenzie kom så der halv seks tror jeg, og så kørte vi afsted. Jeg fløj fra Sioux Falls, en ret lille lufthavn. Vi mødte Brittany og Ken der, og spiste morgenmad. Snart var det tid til at sige farvel. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, det var hvert fald bare ikke ret sjovt.. Tudende kom jeg igennem security og ind i flyveren. Det var sådan en underlig følelse, det jeg altid havde drømt om kom til en ende, hvilket jo var forfærdeligt, men på en måde også en lettelse - jeg overlevede virkelig! Hvert fald sad jeg også og græd i flyveren, så en steward kom hen og sagde: "Are you okay sweety? Let me get you some tissues!", og så kom han med en kæmpe boks kleenex til mig, haha.








Jeg skulle jo så flyve til Denver, og derfra videre til Washington DC. Mellemlandingen gik helt fint. I Washington blev jeg mødt af en Explorius medarbejder og en flok Explorius elever, og vi kørte til hotellet. Der var faktisk rigtig mange danskere, måske knapt 20, og så svenskere, nordmænd og findere, men vi var flest danskere. Hotellet var rigtig fint, det var nogle gode værelser osv. Jeg boede sammen med to andre danske piger, Marta og Ellen Elise.
Marta, mig og Ellen Elise
Om aftenen havde vi et møde omkring regler osv. på campen, og så var det ved at være sent.
Tirsdag var det så tid til sightseeing! Det var forfærdelig varmt. Det var så varmt at det næsten var svært at nyde alle de spændende ting vi så - det var altså seriøst varmt!!
Vi så de ting man som turist skal se i Washington; Det Hvide Hus, Washington monument, WWII memorial, Vietnam War memorial, Lincoln Memorial, The Capitol osv. Vi havde en meget speciel guide!
Om eftermiddagen tog vi ud i et shoppingcenter. Her gik jeg med en pige, Emilie, vi fik noget at spise, og ellers fik shoppet lidt mere, selvom ingen af os havde plads i vores kufferter til at købe mere..
Det Hvide Hus

Vores sjove guide

Capitol

Washington Monument

WWII memorial

WWII memorial med Washington Monument i baggrunden

Vietnam War memorial - navne 58.000 døde

Lincoln memorial

Ellen Elise og jeg foran Lincoln


Maja og jeg foran Det Hvide Hus
Onsdag skulle vi være ude af vores værelser kl. 13. Så havde vi et møde, hvor vi bare snakkede sammen om vores forskellige oplevelser, og om hvordan det ville blive at komme hjem igen. Derefter skulle vi så vente ret lang tid, vi skulle ikke afsted mod lufthavnen før 19-tiden.
Da vi kom til lufthavnen fandt vi så ud af at vores fly var forsinket 2 timer. Så lige lidt mere ventetid. Det betød så også at vi måske/måske ikke ville nå vores fly i London.
I flyveren sov jeg faktisk det meste af vejen, så det var slet ikke så lang en tur. Til sidst fik vi så af vide at vi ikke ville kunne nå vores fly til KBH, så det var jo lidt nedern!
I London ventede vi så også omkring 2 timer tror jeg, og så kunne vi endelig komme hjemad! På det her tidspunkt var jeg super træt og følte mig så klam!
Da vi kom til København var jeg bare så spændt. Det var en pinsel at vente på baggagen, jeg glædede mig bare så meget til at se min familie, min ben rystede helt! Da jeg endelig fik min baggage skyndte jeg mig ud, og der var de alle sammen; mor, far, Nicolai, Janus, Trude, Theodor, Steen, Lone, og til min store overraskelse søde Maja! Det var sådan en dejlig følelse at holde om dem alle sammen igen - SÅ skønt!!
Vi tog ud at spise, og kørte den lange vej hjem.

Mit år i USA er ovre. Jeg kan se tilbage med glæde på alle de fantastiske minder. Minder som popper op i mit hoved hver eneste dag. Jeg savner folk. Jeg er lykkelig over at være hjemme igen, i min egen seng, vante omgivelser, hos folk jeg virkelig kender, men jeg savner mine amerikanske venner og min familie.
Når jeg ser tilbage i dag, kan jeg ikke forstå, at jeg virkelig kunne klare mig så lang tid væk hjemmefra, men det gik jo, og det har givet mig så meget, som jeg aldrig kunne have fået på nogen anden måde.
Mit år er ovre, men South Dakota vil altid have en meget speciel plads i mit hjerte!

Peace out,
Mille



Ingen kommentarer:

Send en kommentar