søndag den 17. november 2013

3 måneder!

Så er det vist igen blevet tid til at få opdateret lidt herinde..
Jeg vil lige starte med at sige, at der er kommet video ind på mit indlæg fra d. 3. nov. :)
I torsdags var det 3 måneder siden jeg kom. Jeg ved ikke helt hvad jeg tænker om det; på den ene side lyder 3 måneder ikke af lang tid, men det føles som om jeg har været her rigtig lang tid og har rigtig lang tid tilbage, på den anden side føles det som jeg næsten lige er kommet og snart skal hjem.. Men i hvert fald, 3 måneder er gået og jeg har ca. 6 tilbage, hvilket også betyder at en tredje-del af mit år allerede er ovre - og det synes jeg er vildt at tænke på, taget i betragtning af hvor hurtigt tiden er gået. Det er også snart jul og ja, det er bare mærkeligt!
Apropos jul; det er jo snart thanksgiving herovre, hvilket betyder fri fra skole og ædegilde..

Nå, men for lige at fortælle lidt om hvad jeg har lavet på det sidste:
Fredagen efter min fødselsdag tog jeg med min billedkunst-lærer, hendes student-teacher, Ksenia (pigen fra Rusland) og Kali til Brookings hvor der var noget kaldet Art Fair på deres college (SDSU). Det var sådan noget hvor vi skulle rundt og se de kreative sider af deres college og selv skulle lave forskellige kunst-ting. Vi så blandt andet hvordan en 3D-printer fungerer, hvilket altså var ret sejt. Det var en meget hyggelig dag, Kali er en rigtig sød pige og vores lærer er bare rigtig  sjov! :)
Ms. Evans viser Ksenia hvordan man bruger den der dreje-dims.


Mrs. Miller, Kali, Ksenia og mig


Vi puttede en 'deuel school-pind' på en stor skulptur.

Vandfarve-workshop
Lørdag tog jeg med Kali op på skolen for at fodre alle vores biologi-dyr eftersom Mrs. Lundbergh var i North Carolina.
Vi har jo fået en slange (Carl), som jeg rent faktisk 'holdt' den anden dag! Jeg var mere bange for ham end jeg havde troet jeg ville være - han er meget lille og hurtig! Men fik taget mig sammen og først rørte ham, og bagefter holdt jeg ham. Eller det vil sige jeg havde min hånd i mellem Shantel og Megan's, begravede mit hovede i Shantels skulder så jeg ikke kunne se ham, og så lod de ham kravle hen over min hånd. Fy for.... Mit mål er at holde ham selv inden jeg tager hjem!
For at blive ved biologi, så har vi nu også fået en kylling, som vi selv har udklækket. Og han er bare den sødeste lille ting! Jeg kan meget bedre lide ham end Carl. Han er kun nogle få dage gammel, så han bor inde i sådan en varme kasse. Han er bare SÅ blød og lille og gul - åårrhhh!!!

Tjaa, så har det jo bare været almindelig skole-uge.

I går kørte vi til Yankton, som er helt nede syd på, en cirka 3 timers køretur tror jeg. Her bor Shirlyn's søster Joan, deres far og Dean's søster. Vi kørte faktisk derned fordi Dean og Shirlyn skulle kigge på et hus (ja, de har allerede to). Der løber en stor flod igennem Yankton, som så bliver til en stor sø. Huset vi skulle se lå lige ned til vandet og der var en rigtig flot udsigt! Selve huset var lidt gammelt og sjovt indrettet, så der skulle nok gøres for meget i forhold til hvor dyrt det var.
Bagefter tog vi hjem til Joan og Brooks. De er nogle rigtig søde mennesker og jeg nyder at være sammen med dem! Mens Dean og Brooks så (en åbenbart meget vigtig) fodboldkamp, tog Shirlyn, Joan og jeg ud at hike (Ja, jeg ved nogle af jer er lige ved at falde døde om af grin nu - mor, Talle, Jassy - intern joke). Vi tog ned til vandet, hvor vi gik igennem noget skov osv. Det var rigtig flot og mindede mig lidt om Salgerhøj.
Det var super skønt at komme ud og gå i den friske luft, noget jeg har savnet at gøre!





Shirlyn og jeg

Shirlyn og Joan


Rent faktisk var jeg også i Nebraska. Der er en stor dæmning på floden og når du kører over den kommer du ind i Nebraska. Brooks ville så have mig ud og tage billeder med Nebraska-skiltet. Da vi så havde gjort det, løb vi over på den anden side af vejen og tog billeder med South Dakota-skiltet :D
Dæmningen

Nebraska - The good life

South Dakota - Great faces, great places! 
I dag skal jeg bare have lavet en masse lektier!
Knus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar