mandag den 7. april 2014

PROM!!


SÅ blev det endelig tid til at fortælle jer alle om prom! Det har bare været en rigtig god weekend!
Jeg vil vel bare starte fra starten og slutte ved slutningen, haha, det giver vel meget god mening..
Fredag aften kom Mackenzie og hentede mig, og så kørte vi hjem til hende hvor vi sov. Jeg har det altid sjovt med Mackenzie, så det var en hyggelig aften.
Lørdag morgen stod vi op halv-tidligt, ved 8-tiden. Og så havde vi ellers et stramt program for resten af dagen. Kenzie's søster skulle ordne vores hår og make-up. Hun bor i Brookings, ca. 40 min. fra Kenzie's hus, og vi skulle være ved hende kl. 12.30. Vi skyndte os at gå i bad og spise, og så var vi alligevel færdige før tid, men vi kørte bare afsted, og så købte vi Subway og gik en tur i en dollar-store for at finde noget til grand march (mere om det senere). Men Kenzie's søster, Abbie, gik så igang med vores hår. Vi måtte gøre det om et par gange, men det kom til at se rigtig fint ud - synes jeg hvert fald! Hun ordnede også vores make-up, og Kenzie var helt oppe at køre over at se mig med både krøller og make-up, haha :P



Vi tog afsted fra Abbie's knap 10 min. for sent, men det fik stadig vores tidsplan til at gå total i kuks, og vi havde ligepludselig rigtig travlt. Vi skulle nemlig være på skolen kl. 4. for få taget billeder, og vi havde lige pludselig kun en time til at køre hjem fra Brookings (40 min.), komme i vores kjoler, og køre hen på skolen (25 min.). Så da vi kom hjem til Kenzie igen løb vi nedenunder, Courtney og hendes veninder hjalp os i vores kjoler, og i løbet af måske 1,5 min. var vi klar til at gå, haha, det var stressende! Mackenzie's date, Adam, kom så og hentede os. Vi skulle også lige nå at tage billeder hjemme ved Kenzie:
Mackenzie og jeg totalt klar


Med Kenzie's lillesøster, Courtney
Så kørte vi ellers afsted mod skolen, hvor vi skulle have taget 'par-billeder' af en fotograf - så dem får i at se senere. Her mødtes vi med Joe, Shantel, Delaney, og deres dates. Vi skulle så til Watertown for at spise. Som i måske kan fornemme, fik vi kørt en del gange frem og tilbage den dag!
Da vi havde spist, havde vi lidt tid inden vi skulle være på skolen igen kl. 7. Vi tog til en dollar-store igen for at få de sidste par briller for gran-march. Det var spændende at være derinde i store prom-kjoler, hah, kun en anelse akavet. 
På skolen fik vi så taget klassebillede:
Som i måske kan se, var vores tema 'country' - der var endda mange der havde cowboy-boots på!?!
Bagefter var det tid til grand march. Det var sådan lavet, at der var en 'zig-zag-gang' ned igennem vores gym. Man skal så gå med sin partner, og så var der 5 steder man skulle stoppe og smile, så folk kunne tage billeder og klappe. Vi stod alle bag vores store scene, så gik vi ud, stoppede under heste-skoen, vores navne blev sagt, og så kunne vi gå ned ad "gangen". Man skulle igennem to gange. Anden gang skulle man lave noget 'sjovt', vi havde så købt de her store briller, og så havde vi bare drengenes jakke på, haha, ikke så kreativt, men altså..
Første walk-through

Joe og jeg

Anden walk-through

Shantel, mig, Kellie og Delaney!
Såååå, jeg er bare glad for at ikke faldt! Min kjole var nemlig liiiidt lang til mig, så jeg blev nødt til at gå at holde op i den. Mig og Shantel var kun lige ved at falde over hinanden på vej ned ad trappen, haha.
Og så var det ellers billed-tid! Mange af jer har nok set billeder på facebook, men i får dem altså igen!
Kali og jeg

Vores gruppe som den skulle have været. Desværre kom Lexi i problemer med hendes forældre og fik ikke lov til at tage ud og spise med os - derfor tog Mackenzie og jeg med de andre.

Karina og jeg

Senior grils! Karina, Shelby, Shantel, Lexi, Kali, mig, Kenzie

Aavrie!!

Hayden kom endda og sagde hej! Han kunne rigtig godt lide mine blomster, så vi fik ham ikke til at se op for billederne :P

Med Dean og Shirlyn

Kathi - udvekslingsstudenten fra Tyskland

Lexi og jeg

Kenzie :)

Micah og jeg - hendes kjole var sååå poofy og prinsesse-agtig!

Georgialee og jeg

Shelby og jeg
Lidt i ti, var 'tilskuere' taget afsted, og selve 'the dance' startede. For at være helt ærlig var det ret lamt.. Men måske er det bare mig, haha. Vi er jo ikke så mange i skolen, så der var måske 20 mennesker som dansede. Vi var jo i en stor hal, så man kunne ikke gå ned på gulvet uden man følte at alle stirrede på en. Så jeg sad sådan set det meste af tiden ude på bænkene og snakkede med hvem ellers der nu gjorde det samme. Jeg kendte nærmest heller ikke noget af det musik der blev spillet (jeg kender i forvejen ikke meget af det folk lytter til derhjemme, men her er det altså endnu værre) - der var jo også en masse country musik. Og så ind imellem var der 'slow-dance' - det overraskede mig helt vildt at folk rent faktisk gjorde det, men okay.
Det varede kun indtil kl. 12. så det var ikke så slemt. 
Så var det ellers tid til post prom. Det var nu meget rart at komme ud af kjolen og skoene efter så mange timer! Først havde de bare nogle hoppeborge inde i den anden hal, lidt underligt, eller meget faktisk, så vi sad bare og snakkede og så på folk skabe sig som abekatte :P


Kl. 1.30 var det endelig tid til hypnotisør - noget vi havde set riiiiigtig meget frem til. Jeg havde besluttet mig at hvis jeg fik chancen, ville jeg prøve at blive hypnotiseret! Så da hun spurgte til frivillige, skyndte jeg mig at melde mig på banen. Til at starte med var vi en gruppe på 20, flere og flere vågnede så op under showet, men jeg var der helt til slutningen. Det var vildt underligt, og jeg kan ikke forklare det! Men jeg prøver alligevel.. Den her dame startede med at få os til at lukke øjnene, og så snakkede hun til os og fik os til at slappe fuldstændig af. Jeg husker at hun sagde at vi skulle lytte til hendes stemme og intet andet, at jeg blev meget afslappet, og at det begyndte at føles helt vildt underligt i mine fingre, og så var jeg vidst i hypnose. Her bagefter når folk har sagt hvad jeg gjorde, kan jeg faktisk huske meget af det, men der er overhoved ingen måde hvor jeg ville have gjort alle de her ting foran så mange mennesker, hvis jeg ikke havde været i hypnose, haha! Igen, jeg kan virkelig ikke forklare det, men det var rigtig sejt at prøve. 
Her er nogle af de ting jeg i dag i skolen har fået af vide vi gjorde. 
Vi var ude at køre, vi dansede, vi var i tivoli hvor jeg fik lov at ride på en pony - hvilket jeg var enormt begejstret for, vi fik hvalpe, jeg kunne snakke og forstå alien-sprog, vi var i biografen og se en meget sjov og en meget trist film, jeg var ude at ride, damen blev usynlig, vi var en børnehaveklasse som kun var søde når hun kiggede på os, men onde når hun vendte ryggen til (her gav jeg hende så fingeren - noget man eller IKKE gør i usa), og til sidst byggede jeg et sandslot med Micah og vandt en første-præmie. Haha, så en masse ting! Det hele blev filmet, og jeg tror jeg køber filmen - jeg vil vildt gerne se det!
Vi sover

Vi kører bil

Jeg ved ikke hvad vi laver her, haha

Artig

Uartig

Artig

Haha, jeg ved ikke hvad der sker her!

Jeg tror vi må være i tivoli her og køre i rutsjebane?

Jeg elsker det her billede fordi det er her jeg får lov til at ride, men så se Micah (pigen i den grå trøje), hun er sur fordi hun ville klappe girafferne i stedet, hahaha!!

Mig og Micah vinder for vores sandslot, lige inden hun vækkede os op igen.
Så ja, som i nok kan se, var det vidst meget underholdende - jeg glæder mig til at se det!
Da vi var færdige kørte Mackenzie og Adam mig hjem, og klokken var næsten 4. Dum som jeg er vågner jeg op igen 8.30 - hvorfor?? Så jeg er stadig lidt træt i dag!
Det var bare en rigtig, rigtig god aften!

I dag i skolen havde vi så noget som hedder government day, hvor alle seniors skulle over til 'the courthouse', jeg ved ikke hvad man kalder det på dansk? Men her så vi en mand få afgjort sin sag (tror jeg). Det var vildt underligt! Han havde sådan noget rigtigt fange-tøj på - altså sort-hvid stribet, og et bælte hvor han havde håndhjern sat fast til. Han så vildt creepy ud! Og så gik vi bare rundt og hørte hvad de lavdede i de forskellige kontorer.

I dag er der også præcis 6 skoleuger tilbage! Vi har den her nedtælling til at hænge på en væg i skolen, kun 24 skoledage - omg?!?!
Jeg har også fået afrejsepapirer fra Cetusa - ikke nogen dato endnu, desværre. Mere bare omkring hvordan man skal forholde sig til det at skulle hjem igen osv. 

Det blev et langt indlæg, og nu vil jeg i seng!

Knus fra Mille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar