onsdag den 30. april 2014

Påske, Omaha og Bridal Shower :)

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få skrevet herinde. Min store computer virker ikke lige for tiden, så det er lidt besværligt med billeder osv.

Lad mig starte med påske:
Vi kørte til Yankton lørdag (lidt mere end 3 timer væk), hvor Shirlyn's søster Joan bor. Jeg kan rigtig godt lide Joan og hendes mand Brooks, de har en datter på 20 (tror jeg) som hedder Clara, og to ældre sønner, men de var der ikke. Shirlyn, Joan og jeg gik en tur downtown og kiggede lidt i butikker og så gik vi hen over den gamle bro henover floden som løber gennem Yankton - det var rigtig flot og dejligt vejr.
Kvaliteten er ikke så fantastisk - jeg havde ikke lige mit kamera med..
Og så til noget som min mor og storebror ikke bliver vildt glad for at høre :P Jeg var ude at køre på motorcykel! Brooks har en motorcykel, og jeg fik en lille tur. Det var lidt (meget) uhyggeligt, men det var også rigtig sjovt. Jeg vil nok aldrig gøre det igen, nu hvor jeg kom levende fra det denne gang, haha. Men Brooks kørte meget langsomt og fortalte en masse historier, så det distraherede mig da i det mindste lidt.
I en sej motorcykel-jakke og det hele!
Ready to go! ARGH
Senere kom Shirlyn's anden søster, Yvonne, med hendes mand og deres datter Mattea, som er et år yngre end mig. Om aftenen pyntede vi så påskeæg. Her maler de ikke æggene, men dypper dem i vand/eddike med frugtfarve i.



Søndag går de jo så i kirke - og nu når jeg tænker over det, så giver det jo engentlig utrolig god mening at gå i kirke når det er påske.. Bagefter fik vi flere gæster over, så jeg fik mødt endnu flere skøre gamle tanter, haha! Clara, Mattea og jeg tog en tur ud til det sted hvor jeg før har været ude at gå i Yankton, ved vandet. Vejret var smukt - shorts og top var varmt! Det er underligt som vejret skifter her!
Det var en rigtig hyggelig påske i godt selskab!

I torsdags var det så blevet tur til vores Omaha-trip med mit biologihold. Vi er normalt kun 8 piger i klassen, og vi var ikke mere end 5 afsted. Så efter skole torsdag begav vi os afsted mod Omaha - en 4.5 timers køretur. Men det var ikke så slemt, faktisk rigtig hyggeligt. Vi havde to hotelværelser, hvilket betød at en af os måtte sove enten på gulvet eller hos mrs. Lundberg - det blev så Megan, som sov med mrs. Lundberg.. Om aftenen tog vi en tur i poolen på hotellet, og ellers bare hyggede os på værelset.
Vi stod tidligt op fredag, for at tage afsted mod Omaha Zoo kl. 8.30. Igen var det helt fantastisk vejr - som i shorts og t-shirt! Det er en stor zoo, som skulle være en af USA's bedste. Og ja - det var rigtig rigtig godt! De havde gjort meget ud af ikke kun at vise dyrene, men stille deres omgivelser op, som det ville se ud der hvor de bor i naturen. Det første vi så, var deres Desert Dome, som var den her store glaskuppel med ørken i. Det første vi alle sagde da vi kom ind var: "Omg, jeg føler jeg er med i The Hunger Games !!" - og det lignede helt seriøst (og lidt for uhyggeligt meget) en arena fra Hunger Games:

Kan i se ligheden??
De havde også lavet grotter nede under jorden for nattedyr, som skulle forestille at være sådan nogle drypstenshuler, og med vandfald, og så havde de lavet en stor (lidt spooky) sump med krokodiller osv. hvor det var næsten helt mørkt for at få dyrene til at være aktive i dagstimerne - det var ret cool!

Et vandhul som de havde fået til at se ud som om det fortsatte ned i det uendelige.

Vi kom rundt om et hjørne og så/hørte pludselig tusinder af flagermus komme flyvene imod os, det tog os lidt tid at fatte at de var bag glas - det var rigtig godt lavet!
Alt i alt var det bare en rigtig god zoo! Man kom meget tæt på dyrene, og de havde store bure som alle var meget gennemførte! Vi var der 5 timer, før vi trætte vendte snuden hjemad.
Os alle; Lexi, Megan, Shelby, Mrs. Lundberg, Mackenzie og jeg :)
Tidligt lørdag morgen, tog vi så atter afsted mod Yankton (ja, jeg får kørt en del!!), Shirlyn og Brittany skulle nemlig holde et bridal shower for Shirlyn's nevø's forlovede, Katie. Et bridal shower er bare hvor man "hylder" bruden og giver gaver. Det var også en rigtig hyggelig dag! Om aftenen tog vi alle ud at spise.
Klar til Katie's shower i Joan's lille hyggelige hus!
Søndag var det så tid til at sige mit første rigtige farvel, til Joan og Brooks. Det kom lidt bag på mig, at jeg blev helt ked af det, og jeg var så tæt på at begynde at tude indtil flere gange. Det kommer bare lige pludselig så tæt på at jeg skal sige farvel til alle, tror det var den tanke jeg ikke kunne klare. Shirlyn's far havde også spurgt mange gange om ikke jeg kom hen til ham en sidste gang, så vi tog ud og besøgte ham. Han havde en graduation-gave til mig, og fortalte mig nok ca. 20 gange 'at det var altså bare så godt at have haft mig her, og nu måtte jeg passe på mig selv" - han er så sød! 
Lige et billede af søde lille Hayden - som dog var lidt syg..

Farvel til en dejlig familie, som har været så søde ved mig! Clara, Joan, mig, Brooks.
Så tror jeg efterhånden jeg har fået samlet op! Denne weekend går turen ned til The Hills, med Mount Rushmore, Crazy Horse, Badlands osv. - det bliver rigtig sjovt, men laaaaang tur på omkring 8 timer..
Jeg har nu 9 skoledage tilbage - to uger til graduation og ca. 3 uger til min hjemrejse - vildt!
Og så har jeg lige en præsentation at lave i morgen omkring Danmark - og jeg er ikke rigtig begyndt, så jeg smutter! 

Knus fra Mille




Ingen kommentarer:

Send en kommentar